Ga naar de inhoud
Diensten
Expertises
Werken bij
Over ons
Contact
Partner worden
  • Diensten
  • Werken bij
  • Over ons
  • Contact
  • Partner worden
  • Diensten
  • Werken bij
  • Over ons
  • Contact
  • Partner worden
Home
Werken bij
Teamgevoel, samenwerking en vrijheid: Ronald over zijn plek bij Kaap Hoorn

Testimonial

Teamgevoel, samenwerking en vrijheid: Ronald over zijn plek bij Kaap Hoorn

Na ervaring bij een Big4-kantoor en een middelgroot kantoor vond Ronald Schipper bij Kaap Hoorn de werkplek die écht bij hem past. Geen dagelijkse files meer, wél een fijne informele sfeer, korte lijnen en volop ruimte om te groeien als professional én als mens.

3 juli 2025

 

Inmiddels werkt hij hier ruim 7,5 jaar als eindverantwoordelijk accountant op de samenstelafdeling. “Het overbrengen van kennis aan collega’s en het samen afronden van een opdracht geeft me veel energie.”

Van grootschaligheid naar betrokkenheid

Voordat Ronald bij Kaap Hoorn begon, werkte hij in Alkmaar en in de regio Zaanstreek Waterland. Hoewel hij daar veel leerde, miste hij iets: betrokkenheid. “Bij het Big4-kantoor had ik te maken met een andere mentaliteit die niet echt bij mij paste.”

Via een spontane oproep op Facebook kwam hij in contact met Kaap Hoorn. “Mijn vrouw kwam via Facebook een oproep tegen van een kantoor bij ons in de buurt dat we nog niet kenden. De informele en open oproep sprak mij aan, evenals de mogelijkheid om de dagelijkse files op de A7 te vermijden. Na een etentje en een goed gesprek besloot ik de overstap te maken naar Kaap Hoorn.”

 

Een hecht team met ruimte voor kwaliteit

Wat Ronald zo waardeert bij Kaap Hoorn, is het sterke teamgevoel. “We pakken opdrachten samen op en streven samen naar een goed eindresultaat, waarbij vooral de kwaliteit en de klant centraal staan. Ook de sfeer op kantoor is open en informeel. De sfeer bij Kaap Hoorn is informeel en gezellig, maar er wordt serieus en hard gewerkt met een muziekje op de achtergrond. Tijdens de pauzes is het gezellig en zitten we met de collega’s van de verschillende afdelingen bij elkaar. Er is geen drempel, ook de junior assistenten lopen bij directie naar binnen voor vragen.”

 

Lokaal werken, regionaal meedenken

Hoewel de samenwerking tussen Kaap Hoorn en PIA nog volop in ontwikkeling is, merkt Ronald dat dit deuren opent. “Via bijvoorbeeld het PIA pioniersprogramma worden contacten met andere kantoren makkelijker gelegd. Hierdoor leer je collega’s van andere kantoren beter kennen, en weet je steeds beter waar hun expertise ligt.”

Ook inhoudelijk biedt dat meerwaarde. Waar voorheen specifieke vragen over bijvoorbeeld lonen extern uitbesteed werden omdat Kaap Hoorn zelf geen loonadministratie heeft, kan dit nu intern via PIA opgepakt worden, legt Ronald uit. “Als werknemers merken wij dat wij nog steeds Kaap Hoorn zijn, wat als positief wordt ervaren. Maar waar nodig kan het kantoor nu ook de kennis en ervaringen van andere PIA kantoren inzetten.”

 

Groei met ruimte en vertrouwen

Ook persoonlijk heeft Ronald grote stappen kunnen zetten. Zo rondde hij – mede dankzij steun van het kantoor – zijn opleiding tot Register Belastingadviseur af. “Kaap Hoorn heeft mijn opleiding gefinancierd en gaven me de ruimte om te studeren, bijvoorbeeld door op de donderdagen eerder te vertrekken voor mijn avondstudie. De directie ziet de waarde van verdere opleiding en heeft me hierin altijd aangemoedigd.”

Ook zijn werk-privébalans is sinds zijn start bij Kaap Hoorn sterk verbeterd. “Ik werk nu regelmatig op donderdag thuis. De dagelijkse files zijn verleden tijd en ik kan nu meer tijd doorbrengen met mijn gezin.” Naast genieten van de activiteiten met zijn gezin en een koud biertje op een zonnig terras is Ronald als schipper ook vaak in zijn boot te vinden. “Ik vind het lekker om op een mooie dag vanuit ons bootje de omgeving vanaf het water te bekijken.”

Wil jij ook het verschil maken in een organisatie waar vrijheid, samenwerking en kwaliteit centraal staan? Bij Kaap Hoorn – en binnen PIA Group – krijg je de ruimte om te groeien, zowel professioneel als persoonlijk. Bekijk onze vacatures of neem contact op met recruitment@piagroup.nl – we vertellen je graag meer.

 

Deel dit artikel

PrevVorig nieuwsbericht

Gerelateerd

Loading...

Pers

Hendriksen Accountants & adviseurs sluit zich aan bij PIA Group

Tubbergen, 1 juli 2025 – PIA Group blijft groeien en verwelkomt met trots Hendriksen Accountants & adviseurs als nieuw sterk merk binnen de groep. Het Twentse kantoor, met een rijke historie en diepgewortelde betrokkenheid bij lokale ondernemers, telt ruim 150 medewerkers verspreid over 7 vestigingen in de regio, met het hoofdkantoor in Tubbergen.

1 juli 2025

Ontdek al het nieuws
  • Bezoekers adres
    PIA Group Nederland
    Varrolaan 100, Utrecht
  • Post adres
    PIA Group Nederland
    Burgemeester van Roijensingel 18, Zwolle
  • 8011 CT Zwolle
  • +31 388 515 200

PIA Group is een groep van accountants en advieskantoren voor het MKB (+) die jou en jouw business door en door kennen. Ondersteund door de kennis en expertise van een grotere groep. Wij combineren de kracht van een lokaal DNA en ondernemerschap met de voordelen van schaal.

Cookie voorkeuren
Leuk dat je onze website bezoekt! Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste website-ervaring? Dan raden we je aan om alle cookies in te schakelen. Meer informatie over cookies vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel om het gebruik van een specifieke dienst mogelijk te maken die uitdrukkelijk door de abonnee of gebruiker is gevraagd, of voor het enige doel om de overdracht van communicatie via een elektronisch communicatienetwerk uit te voeren.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is vereist om gebruikersprofielen aan te maken om advertenties te verzenden, of om de gebruiker op een website of op meerdere websites te volgen voor vergelijkbare marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}

Onze diensten

Onze experts willen je kunnen bijstaan doorheen je volledige traject als ondernemer. Daarom bieden we alles van de beste administratieve en boekhoudkundige ondersteuning tot professioneel, persoonlijk advies op maat rond alle vraagstukken die je in de loop van je carrière tegenkomt.

Ontdek alle diensten
Loading...
Accountancy
Audit
Fiscaal advies
HR & Salarisadvies
Juridisch advies
Corporate finance
Compliance
ESG

Onze expertises

PIA Group biedt jou een brede, hands-on accountancy- en advisory-ondersteuning die écht bijdraagt aan je professioneel succes. Een specifieke sector of ondernemingsvorm vraagt om een gespecialiseerde kennis en ervaring. Actief als starter of in de kmo-, retail of medische sector? Als expert én vertrouwenspartner begrijpen we de uitdagingen van jou en jouw sector als geen ander.

Ontdek onze expertises
  • Kmo's
  • Starters
  • Medische sector
  • Bouwsector
  • Landbouw
  • Managementvennootschap
  • Holding
  • E-commerce
  • Retail
  • Transport en logistiek
Search